Track 431

Track 431 will be part of the suburban rail system surrounding Gush Dan, and an important
link in both the suburban and national railway systems.

Thousands of people commute from the suburbs around Tel Aviv-Jaffa into the city every day, resulting in heavy traffic and long commutes. This train line will connect the southern part of the Gush Dan area (Rishon Letzion, Ness Ziona, Ramle, Beer Yaakov and Rehovot) and Modi’in. It will be constructed on the strip along Highway 431, between the Moshe Dayan Station and Pati Modi’in stations. The project includes a direct connection to the fast line to Jerusalem.

The project includes a double track along its entire length .The eastern part of the project includes three railway interchanges, nine bridges, a tunnel and the Ramle South station. The western part includes a 3.5km bridge, a tunnel under the Mevo Ayalon Interchange, a tunnel under Rabin Street in Rishon Letzion and a new railway station “Meuyan Soreq” station.

Main challenges of this project include special integration on a very dense strip resulting from multiple tracks and various systems (drainage, communication and electricity), crossing major roads and busy rail tracks, implementing exceptionally long bridging segments and implementing a train station and three-level parking lot in a very tight area. In addition, a shallow tunnel needs to be constructed in the sandy soil under the Mevo Ayalon Interchange.

אתגרים מרכזיים

  1. ביצוע המסילה בין שני מסלולי כביש פעילים מהווה אתגר בהיבט הסדרי התנועה הזמניים.
  2. באזור המפגש עם מסילות קיימות מתקבלת רצועה הכוללת שלוש ולעיתים ארבע מסילות מה שיוצר רצעוה צפופה ביותר המחייבת אינטגרציה יחודית בין המסילה למערכות השונות (ניקוז, תקשורת, חישמול).
  3. חציית כבישים ראשיים רבים ומסילות פעילות .
  4. ביצוע מנהור רדוד ובקרקע חולית מתחת למחלף מבוא איילון.
  5. ביצוע קטעי גישור ארוכים במיוחד
  6. מעבר בתווך צפוף וביצוע גשר בין מערכות כבישים קיימות הכוללות רמפות בגישור ומעברים תחתיים.
  7. ביצוע תחנת רכבת בתווך צר מאד הכולל חניון תלת מפלסי
  8. העתקת תשתיות מסיבית ארצית של חברת חשמל ומקורות ועוד

PROJECT IN NUMBERS

Tunnels
0
Bridges
0 km
Tracks
0 km
Projects Cost
$ 0 M